Projekts “Atbalsts Latvijas medijpratībai”

Medijpratīgs jaunietis top, atbildīgi lietojot sociālos medijus ikdienā, analizējoot un kritiski izvērtējot saņemto informāciju. Skolotājs šo procesu var veiksmīgi veicināt,  izmantojot IAC un ASV vēstniecības atbalstītā projektā “Atbalsts Latvijas jauniešu medijpratībai” izstrādātos mācību materiālus.  Mūsu skolotājas stundās ar skolēniem runāja par melīgiem un patiesiem attēliem publiskajā telpā, izvērtēja patiesas un maldīgas ziņas, skatījās raidījuma “Aizliegtais paņēmiens”sižetu par patiesām un viltus ziņām, diskutēja par medijiem un demokrātiju.

11.soc klases skolēni pildīja gan projekta anketu, gan LU Sociālo zinātņu fakultātes Informācijas pārvaldības maģistrantes V. Armanovičas  anketu  maģistra darbam “10.-12.klašu skolēnu medijpratība”. 11.soču meitenes piedalījās mediju pratības iniciatīvas “Pilna doma” konkursā Latvijas 10. – 12. klašu skolēniem par problēmām mūsdienu mediju vidē. Kopā ar pārējiem 11.klašu skolēniem arī soči klausījās lekciju par “Pasauli, kur lietas pieņem lēmumus”.  Varam secināt, ka 11.soči jau kļūst par medijpratības ekspertiem un jau raduši atbildes uz daudziem no šiem aktuālajiem medijpratības jautājumiem:

Kas ir žurnālistika? Kam un kāpēc tā ir vajadzīga? Kā atšķirt īstu žurnālistiku no reklāmas vai propagandas? Vai sociālie tīkli arī ir mediji? Vai tie ar mums manipulē? Kā neuzķerties uz viltus ziņām? Kāpēc ir svarīgi būt gudram mediju lietotājam un satura radītājam?

Kategorija(s): Projekti

Nav komentāru

Komentāri šim ierakstam ir slēgti.