KRUĪZS RĪGA-STOKHOLMA-RĪGA AR PRĀMI „SILJA FESTIVAL”.

DSCF6908Laikā no 5.septembra līdz 10.oktobrim Latvijas skolēni tika aicināti karjeras portālā Prakse.lv spēlēt atraktīvu mācību datorspēli par darba drošību.Par Latvijas zinošāko skolu 451 skolas konkurencē kļuva Jelgavas Spīdolas ģimnāzija. Galvenā balva-ceļojums 27 personām uz Stokholmu.

1.diena. Kā jau ierasts katrā trešdienā, viss sākās ar mācībām skolā, taču jau tad varēja manīt smaidus to skolēnu sejās, kuri todien brauca uz Stokholmu. Pēc stundām, ap trijiem pēcpusdienā, pulcējamies pie skolas, kur mūs sagaidīja Izglītības pārvaldes, skolas un Barkānu ģimenes mikroautobusi. Pēc stundu ilga brauciena nonākam Rīgā. Plkst. 16.40 dodamies uz prāmi „SILJA FESTIVAL”, kurš no Rīgas atiet 17.00. Iekārtojamies kajītēs, apskatām kuģi un vērojam tā atiešanu no Rīgas ostas. Tonakt uz kuģa bija maz cilvēku, taču vērot kuģi bija ieradušies daudzi pasažieri. Nakts bija mierīga, ārā spīdēja pilnmēness un atiešanās laikā Rīga mirdzēja tūkstoš gaismiņās. Skats bija fantastisks. Visu daiļo un skaisto nu varēja redzēt vienuviet. Vakarā skatamies svinīgo atklāšanu „GRAND OPENING” un programmu „IT’S SHOW TIME”,kuras laikā varējām priecēt savas acis, skatoties „Bize Lizu” un „Teātra Shkidy” piedāvāto šova programmu “Dream, Love, Fly” un “Turn Off Heads”. Pasākumu starplaikā ikviens no 18 gadiem varēja piedalīties konkursos, viens no tiem-netradicionālis LIMBO. Par galveno balvu-ceļojumu divām personām ar prāmi „SILJA FESTIVAL” uz Stokholmu-sacentās divpadsmit cilvēki no dažādām valstīm,un galveno balvu ieguva mūsu 11.kom klases skolniece Valērija Moskaļova. Vakara turpinājumā jaunieši varēja turpināt izklaidēties uz septītā un devītā klāja dejojot un dziedot karaoki.

SDC14470

2.diena. Rīts sākās ar skaļu modinātāju, kas paziņoja, ka pēc stundas kuģis piestās Stokholmā. Reakcija bija ātra, piecēlāmies, nomazgājāmies un steidzāmies ārā, lai apskatītu šēras. Rīts bija miglains, bet skats neaizmirstams.  Plkst. 11.00 ieradāmies Zviedrijas ostā. Pie izejas mūs sagaidīja gide no Zviedrijas. Mums tika organizēta pusotru stundu ilga ekskursija ar autobusu pa skaisto pilsētu, kuras laikā mums tika parādīti tās ievērojamākie objekti. Mūsu ekskursija turpinājās Tele2 mājvietā Zviedrijā. Uzņēmumā mus tika rādītas divas prezentācijas. Pirmā par uzņēmuma izveidi, tā vērtībām un izaugsmes iespējām. Otrā par jauno 4G tehnoloģiju, kura Latvijā tiks realizēta tuvāko gadu laikā. Tā ļaus jebkuram izbaudīt videoklipu skatīšanos neticamā ātrumā un lieliskā kvalitātē. Pusdienās tikām aizvesti uz darbinieku ēdināšanas telpām, tur mēs ieturējām gardu zviedru maltīti. Tele2 uzņēmumā mums stāstīja par mārketingu, tur iegūtās zināšanas nākotnē ļoti noderēs komercklašu audzēkņiem. Pēc Tele2 uzņēmuma apmeklēšanas devāmies uz lielveikalu, lai iegādātos suvenīrus un gardumus. Pēc veikala apmeklējuma devāmies uz tehnoloģijas muzeju. Tas ir sadalīts 4 stāvos. Pirmajā stāvā atrodas lidmašīnu modeļi, greizie spoguļi, filmēšanas kameras. Otrajā- šahtas un dažādu iežu ieguves vietas. Ieejot raktuvēs, sāka darboties sensori, kas atdarināju dažādas skaņas. Trešajā- elektroierīces, enerģijas ražošanas iekārtas u.c. Ceturtajā stāvā diemžēl netikām, jo tas bija slēgts.

Uzreiz pēc muzeja skolēni tika aizvesti uz Stokholmas ostu un 18:00, pec Latvijas laika, kuģis devās uz Rīgu. Kopā ar mums uz Latviju devās apmēram tūkstoš zviedru jauniešu, tāpēc ceļš uz mājām bija ļoti interesants, mēs iepzināmies ar zviedru jauniešiem, kuri mums pastāstīja vairāk par savu valsti un kultūru. Visas nakts garumā dejojām zviedru mūzikas pavadījumā un izbaudījām pēdējo vakaru uz kuģa.                         3.diena. Apmēram desmitos no rīta mums paziņo, ka tuvojamies Rīgas ostai, tāpēc sākam kravāt mantas un kārtot savas kajītes. Pusdivpadsmitos kuģis piestāj ostā, dodoties no tā prom, visu ceļu pavadām vērojot katru tā stūrīti un atceros visus piedzīvojums. Domājam, ka katram no 27 cilvēkiem, kuri devās šajā ekskursijā sirdī paliks tūkstošiem jauku atmiņu.

Sagatavoja:

Evelīna Tīrumniece (11.kom)

Valērija Moskaļova (11.kom)

Ilze Bērziņa (11.kom)

Foto: no Evelīnas Tīrumnieces personīgā arhīva.