Pasākums uzņēmumā “Signum”

16. septembrī „Inovatīvas uzņēmējdarbības motivācijas programmas” ietvaros, 11. kom. klase devās ekskursijā uz Jelgavas uzņēmumu „Signum”.

IMG_1217 IMG_1236

Šādu iespēju jau trešo gadu piedāvā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar Biznesa augstskolu Turība. Projekta mērķis ir skolēniem palīdzēt izvēlēties, ar kādu nozari saistīt savu tālāko dzīvi, iepazīstināt skolēnus ar uzņēmējdarbību ne tikai no teorētiskās puses, bet arī praktiskās, kā arī sniegt priekšstatu par biznesa perspektīvām.

Ekskursija uzņēmumā „Signum” sākās ar valdes priekšsēdētāja Vitālija Upenieka stāstījumu par firmu. Uzņēmums dibināts 1964. gadā ar nosaukumu „Jelgavas eksperimentālais uzņēmums”, tieši te saražotas pirmās atstarojošās ceļazīmes visā PSRS. Par „Signum” uzņēmums pārdēvēts tikai 1992. gadā, kad gan valstī, gan uzņēmumā valdīja pārmaiņas. Ar lielu interesi skolēni klausījās V. Upeniekā par to, ko nozīmē vadīt uzņēmumu reālā dzīvē. Pēc dzirdētā, skolēni secināja, ka tas nozīmē – sastapties ar problēmām, rast inovatīvus un konkurētspējīgus risinājumus, strādāt tā, lai gūtu peļņu, būt godprātīgam un rūpēties par uzņēmumā nodarbinātajiem. Ekskursijas otrajā daļā skolēni apmeklēja „Signum” ražotni, kurā varēja apskatīties, kā ar modernu iekārtu palīdzību top ceļazīmes, signālstabiņi, plakāti, uzlīmes un cita veida produkcija.

SKOLĒNU GŪTĀS ATZIŅAS

„Izaugsmei robežu nav!”

„Vajag mācēt izmantot to, kas ir un iegūt to, kas nav.”

„Veiksme ir tiem, kas nopērkot iekārtu, to var noslogot trīs maiņās, jo pirmā maiņa atpelnīs aizdevuma atmaksai, kas tika izsniegts iekārtas iegādei, otrā maiņa atpelnīs algas un citas patstāvīgās izmaksas, bet trešā maiņa dos peļņu.”

„Ja gribi strādāt ražīgi, tad dari darbu, kas Tev patīk.”

„Pirms investē līdzekļus, septiņreiz nomēri un tikai tad griez.”

„Uzņēmējdarbība būs veiksmīga tikai tad, ja nepārtraukti būsi gatavs mainīties.”

„Mūsdienu pasaule pieprasa, lai darbinieks ātri spētu pielāgoties dažādiem darbiem, lai viņš būtu daudzpusīgs.”

„Lai izdzīvotu, vajag meklēt.”

„Nekad nav problēma kaut ko saražot, bet vienmēr ir problēma atrast, kas pirks.”

„Produktiem zem pašizmaksas jēgas nav.”

„Klients ir ļoti jāmīl pat tad, ja viņš ir Tavs ļaunākais ienaidnieks.”

Sagatavoja: Elīza Barkāne.

Kategorija(s): Bez tēmas

Nav komentāru

Komentāri šim ierakstam ir slēgti.